3 Eylül 2008 Çarşamba

İLK KELİMELER
  • ALLAH
  • alo
  • al
  • ver
  • pis (abisinin odasındaki çöp kutusuyla oynamaya yeltenince "pis o pis" dememden öğrendi bu kelimeyi de bence çöp kutusunun adının pis olduğunu sanıyor da olabilir:)
  • olduu (genelde legolarıyla oynarken!)
  • bittiii
  • abla
  • ada(abi)
  • hadi
  • anne-baba-dede-mama bunları uzun zamandır söylüyor zaten.

Şu an aklıma gelenler bunlar.


*Henüz söyleyebildiği kelimeler çok değilse de birçok şeyi anlıyor, derdini işaretlerle anlatabiliyor maşallah.

*Geçenlerde Umut'a "hadi oğlum Elif'in tokasını getir de saçını toplayayım" dedim. Umut'dan önce tokayı getirmiş bana, "al!"demez mi?:)

*Dün Umut Elif ben mutfaktayız. Elif balkona çıkıp "hadiii" diye bağırınca o sırada bahçeyle ilgilenen kapıcımız Adil "efendim" diye karşılık verdi. İkinci "hadiiii!" de tekrar... :)) hadi'yi Adil olarak anlamasına şaşmıyorum da ufak cocuk hatta bebek sesiyle yetişkin sesini nasıl ayırt edemedi onu anlayamadım. Umutla aklımıza geldikçe güldük gün içinde.

*Acıktın mı? diye sorduğumda eğer acıkmışsa "mamma, mamma" diyor heyecanla. Yemek istemiyorsa sesi çıkmıyor.

*"Çorba ister misin?- Üzüm getireyim mi sana?- Dondurma yiyelim mi?,... "diye sorduğumda da onlarında yiyecek olduğunu anlıyor ve "mama" diyor eğer yemek istiyorsa.

*Ben namaz kılarken o da karşıma geçip ağzını kıpırdatıyor:)

*Eh, bizimle oruç da tutuyor sayılır;)

*Doğru dürüst yemek yemiyor ama ekmeği çok seviyor, güzel de yiyor. Allahtan gluten alerjisi çıkmadı tahlil sonuçlarında:) Evin her tarafını kırıntı yapsa da bari midesine birşeyler gitsin diye veriyorum ben de.Büyüyünce kızımı fırıncıya mı versem napsam:P

*Çook güzel şarkı söylüyor!:)) Hep aynı makamda söylüyor ama, hiç değişmiyor tonlama. Eller kollar sanki sahnedeymişcesine sallanıyor falan.

*"Banyo yapmak ister misin?" diye sorduğumda hemen üstünü başını çekiştiriyor. Üzerindekileri çıkarmak istiyor.

*"Hadi parmağımı tut, mutfağa-yatmaya-banyoya gidelim" diyorum. Parmağımı yakalayıp söylediğim yere götürüyor beni.

*"Ayakkabılarını getir giydireyim" dediğimde ayakkabiları getirip ayağını uzatıyor.

*Şimdi aklıma Umut'un 1,5-2 yaşlarındayken ve onun ayakkabısını giydirirken söyledikleri geldi:) Umut'a önce sağ ayağının ayakkabısını giydirip sonra da öbür ayağını uzatmasını isteyip solu giydiriyormuşum ki, bir gün önce solu giydirip daha sonra "öbür ayağını uzat oğlum" dediğimde sağ ayağını göstererek "anne bu ayak!", sonra solu göstererek "bu da öbür ayak!" diye sert bi şekilde ikaz etmişti beni:)))

*Yıllardır internetten tanıdığım, hayatima dair bir çok şeyi paylaştığım ama bir türlü yüzyüze görüşme fırsatı yakalayamadığım arkadaşım Yaseminle (ve şeker mi şeker kızı ile-maşallah!)nihayet bu yaz görüşebildim. Kısa da olsa ziyaretin ve güzel hediyelerin için çook teşekkür ederim Yasemincim..


Ebru Ablasının hediyesi olan elbisesiyle.


Sepetten oyuncak almaya çalışırken dengesini kaybedince..


Fotograf makinamız olmadığı için eski fotoğraflardan birkaç tane koymak istedim bugün:) Ama yeni makinamız da haftaya elimizde olacak inş.

6 yorum:

sukran dedi ki...

OOOOH,ÇOK ŞÜKÜR SİZDEN YENİ HABERLER ALABİLDİK İPEKCİM,WALLA ÇOK SEVİNDİM YENİ BAŞLIĞI GÖRÜNCE:)EPEY OLMUŞTU ÇÜNKÜ YAZMAYALI,İNAN HER GÜN BAKIYORUM BLOĞUNUZA,ARAYIP,YENİ ŞEYLER EKLE,NASILSINIZ DİYECEĞİM,İNAN KOŞUŞTURMADAN VAKİT BULUPTA ARAYAMADIM.CANIM BENİM,MAŞAALLAH,ELİF ARTIK ÇOK GÜZEL ŞEYLER YAPMAYA BAŞLAMIŞ ANNESİ,İNSAN NE KADAR SEVİNİYOR VE HEYECANLANIYOR O ZAMAN DEĞİLMİ.YENİ MAKİNANIZIN GELECEĞİNEDE SEVİNDİM,YENİ FOTO VE ÖZELLİKLE VİDEOLARINIZI BEKLİYORUZ:)ÇOOOOOK ÖPÜYORUM SİZİ,ÇOK ÖZLEDİM WALLA:((

ebru dedi ki...

şükran ablaya katılıyorum:)bloglarınızı bu kadar uzun aralıklarla güncellemeyin lütfen:)gaveden de haber alamıyoz zati...ben de görmek isterdim yasmin ablayı ama kısmet olmadı,inş bi dahaki sefere...elbisesi de pek yakışmış,güzele ne yakışmaz...sağlıcakla kalın..selamlar

OZY- dedi ki...

Bebişlerimizin bazı özellikleri birbirine çok benziyor, banyo faslı hariç:PP
Allah'ım esirgesin onları.
Bugün kuzucuğum da 7 adım attı biliyor musun teyzesi;)

ipek dedi ki...

Bizim kız iyice hareketlendi. Günde iki defa uyurdu o bire indi:(gündüz neredeyse hiç giremiyorum.
Malum toparlanıyorum da-her ne kadar evimiz henüz teslim edilmese de fırsat buldukca kolilere dolduruyorum lazım olmayan eşyaları..

Ebrucum ben de gelmeni çok isterdim:( İnş. birdahaki sefere.
Çeto sen de blog açsana:)

Maşallah asude'ye. artık gerisi gelir annesi bir iki hafta içinde koşturmaya başlar kuzu.

ebru dedi ki...

açıym açmasına da,ben kimden bahsetcem:)hep ben hep ben,sıkılır okuyanlar:)ben de büyüyünce açarım artık:P

ipek dedi ki...

bence blog açabilecek kadar büyüksün:)
sen aç yazacak çok şey çıkar eminim.