29 Mayıs 2010 Cumartesi


ALİ BABA'NIN BİR ÇİFTLİĞİ VAR...

DENEME 1:

Önünden sinek geçti, konsantrasyon bozuldu..


DENEME 2:

İnekleri de var bunların, kedileri de, köpekleri de,..diye açıklama yapmaya kalktı şarkının ortasında:)

DENEME 3:

"av av, av hav, hav av,..":)))

Tavuklara, atlara, eşeklere geçemeden köpekte takıldı kaldı kuzucuk:)

***Bazen bazı kelimeleri düzgün söyleyebilmek için defalarca tekrarlıyor. Tatmin olmayınca "ben güzel konuşamıyorum" diye sinirden ağladığı oluyor:(

ayakkabı-ayabaggı, yumurcak-munucak, portakal-pokolay, televizyon-kolosyon, tuvalet-koolet,..

***TRT 4 ü mü açtın anne?- TRT mi 4 ü açtın anne?,

Bu benim bardağım mı anne?-Bu benim mi bardağım anne?

şeklinde kurduğu da oluyor soru cümlelerini:)

"mi"li "mı"lı cümle kurma da Zeynep Ablasına çekmiş. Küçükken Zeynep'in "Arka mı sokakları izliyorsun teyze?" dediğini hatırlıyorum. Daha vahimi "Şemsiye mi?" diye soracağına "Şemsimiye?" demişti:)))

***15, 30, 48 parçalık deken son aldığımız 60 parçalık(+5) yapbozu da hiç sıkılmadan, kolayca yaptı Elif (maşallah!)

*** Çok fazla konuşuyor ve neredeyse her cümlesinin sonuna "de mi anne?" yi ekliyor. Birgün kendisi de farketmiş "Ben çok 'de mi' diyorum, de mi anne" demişti:)))

***Yine çok fazla konuştuğu bir gün onu uyardığımda "ben mi çok konuşuyorum, Umut çok konuşmuyor mu, başın mı şişti anne, neden konuşmıyım anne,...." biraz sessiz olmasını istediğime istemişime pişman etmişti beni:)İşin komik tarafı; aylardır, haftada bir görüştüğüm arkadaş grubundan biri geçenlerde Elif'in konuşup konuşmadığını sordu. Daha hiç konuştuğunu duymadıkları için kendi aralarında konuşup üzülmüşler. (bütün garazı bana!:))

***Bütün bir günü Elifle oynayarak geçirdiğim günün ertesi sabahında, uykudan uyanır uyanmaz "Ne oynayalım anne?" diye sorunca, önceki günden aksayan,biriken işlerin sıkıntısıyla, "ne oyunu yaaa, daha gözünü açmadan?" dediğimde "Hmmmm bilmem ki, bir düşünelim, lego olabilir, baloncuk yapma olabilir,.." demişti.

***Akşam en geç 10:00- 10:30 da yatıyor ve sabaha kadar deliksiz uyuyor (uyutuyor) çok şükür. Bir çok anneye göre bu yaş grubu için çok geç bir saat olarak düşünülse de biz yine de eski günlere bakarak halimize şükrediyoruz.

Bunlar da anneannesinden öğrendikleri. Alttaki çerkezce.

4 yorum:

OZY- dedi ki...

mi li cümleler süper:)) Keşke ne kadar tatlı olduğunun farkında olsa da sorun etmese konuşmalarını.
Yapboz canavarı bu kız yaw, yaşına göre çok ileri maaşallah.
Dışardaki insanların bu çocuk niye pek konuşmuyor diye hayıflanmalarını biz de yaşadık:P
Elifcik iyiymiş yine (daha iyi olsunlar inşallah), bizimki hala gece 1 gibi yatıyor, sabah 9:30-10 gibi kalkıp gündüz hiç uyumuyor. Çok istisnai durumlar dışında.

ipek dedi ki...

:)bence de bu yaşlardaki çocuklara yakışıyor böyle konuşmak ama elif bizimle aynı fikirde değil ne yazık ki:) bugün dişarı çıktığımızda 60 parçalık bir yapboz daha aldık. çok zevk alarak yaptığı(daha çok onunla oyalanıp beni rahat bıraktığı için;))severek alıyorum.
Oo, asude de bile aynı şeyi yaşadıysanız ben hiç kafaya takmayayım:))
Elif istisnai durumlar dışında gündüzleri mutlaka uyuyor. Eğer uyumamışsa 9 da başlıyor çok uykum geldi demeye.Asude iyi dayanıyor.

OZY- dedi ki...

Bizim kız bazen uykusuzluktan neredeyse bayılıyor, küt diye düşerek uyuduğu oluyor, ama bu gecenin 2 sinde falan oluyor tabii. İnadından ve sevmediğinden yapıyor kanaatimce.
Videoları işyerinden izleyemiyorum, evden de internete girmeye pek vaktim olmadı, o yüzden videolar konusunda yorum yapamıyorum.

ipek dedi ki...

çocukları anlamak mümkün değil. ne başının zoru, biraz uyku bastırınca yat yatağına güzelce, uyu dinlen değil mi? kendilerine eziyet ediyorlar resmen.